2016. márc. 19.

II. - 1.rész



                  Az ember akkor létezik, ha meg lehet érinteni, ha látjuk, ha nem felejtjük el. Amint elvész minden emlékünk róla, elfelejtjük, ezáltal eltűnik életünkből örökre. Már oly kevés emlékem maradt Ricky bácsiról. Már nincs annyira előttem, már nehezen emlékszek nevére, ennek pedig az lehet csak az oka, hogy Wayne gyenge, de még nem halt meg. Látom őt, de nem tudom megérinteni, viszont emlékszek rá. Mi van ha tényleg majdnem végleg elveszítettem. Lehet ha rákérdeznék Willy csak hazudna nekem. Látnom kell. Látnom kell Wayne-t! A leveleket magamhoz szorítottam és lepörgött a fejemben néhány levél tartalma. A sok „szeretlek” szó, a „remélem látjuk egymást”, mind szívembe markolt. Próbáltam higgadtságot mutatni, bár ez valahogy nehezen ment. A kabátomért siettem és a fogasról Willyét is levettem.
- Menjünk el a birtokra Willy! – szóltam az öreg komornyiknak, ekkor viszont édesanyám jött ki a szomszédos szobából, arcán meglepettség jelent meg.

- Édesem! – szólított. – Hova készülsz? Szerettünk volna veled is beszélni egy csöppet. Egy nagyon fontos hírt szeretnénk veled közölni. – Mondta, meg se vágva válaszomat.
- Anya, csak a birtokra megyek el egy kicsit. Ígérem este hazajövök. - Még mindig úgy kezelnek mint egy ovist, pedig már betöltöttem a tizennyolcat. Delia kiszámíthatatlan, egyszerűen nem tudok rajta kiigazodni. Hol aggódik értem, hol adakozó, vagy inkább az próbál lenni, hogy ne essen ki a „jó anya” szerepéből. Most is ezt tette. Felajánlotta, hogy aludjak ott a birtokon, úgyis olyan régen voltam ott és tudta, hogy szerettem ott lenni. Willy beleegyezett és ahogy ránéztem, azon gondolkoztam el, neki is milyen nehéz lehet ez az egész. Titkolni, hogy egy szellem lakik a kastélyban, aki Ricky bácsi barátjának a fia, nem lehet könnyű, akárcsak nekem se. Nem mondhatom el a valódi okot, miért vágyok vissza, nem mondhatom el, hogy mennyire szerelmes vagyok, nem mutathatom be a fiút a szüleimnek, akit annyira szeretek. Rossz érzés, de mindenkinek így a legjobb. Delia szólt pár inasnak, hogy pakolják el a ruháimat bőröndökbe. Én igazából már tiltakozni akartam, de Delia elé sétált, pár kusza tincsemet félresimította és mosolyogva mért végig.
- Olyan gyönyörű nő lettél kincsem. Bár te inkább édesapádra hasonlítasz. – Mondatai hallatán máshogy gondoltam a dolgokat, amiket hangoztatni akartam.
- Nem, anya. Rád hasonlítok a legjobban. Apa néha hirtelen haragú, makacs és néha önző is, vagy egoista. Te kifinomult vagy, kedves, mindig igyekszel mindenki kedvében járni. Egy csodálatos személyiségű nő vagy. Kettőtök közül inkább rád hasonlítok. Ne azt nézd, hogy külsőleg kire hasonlítok! Ezt szeretném megtanítani a világnak. – Láttam szemében a büszkeséget. Büszke rám, hogy mondhatni gazdag létemre így gondolkodok, így látom a világot… egy ideje, bár ez régen se volt máshogyan. Nem szerettem mást ugráltatni, én akartam elintézni a dolgaimat, segíteni szerettem volna az embereknek, csak esetleg régebben még számított, hogy néztek ki a barátaim, hogy a kiszemelt fiú helyes volt-e. Mára ez megváltozott. Nem kellett egy szót se mondania, mindent le tudtam olvasni az arcáról. Két bőröndöt vittek ki, amit be is raktak a kocsiba. Willy elköszönt édesanyámtól, majd beszállt a kocsiba. Kettesbe maradtam a világ legszebb nőjével, arcomra mosoly húzódott, ám fejemben káosz uralkodott. Megöleltem édesanyámat, majd én is követtem Willyt. Beültem hátra és intettem Deliának. Furcsa volt újra elhagyni a sima utakat és rátérni a döcögősebbekre. Egész úton csendesen utaztunk, Willy még tán szunyókált is egy kicsit. Szívem hevesen kezdett el verni, amikor a kocsi megállt a kastély előtt. Nem foglalkoztam a csomagjaimmal, se Willyvel, amiért később kellemetlenül is éreztem magamat, de most szapora léptekkel tértem be bácsikám otthonába. Le se vettem bézs színű kabátomat, a madárszoba felé vettem az irányt. Valamiért éreztem, hogy ott lesz. Minden csendes volt, lehangolt, már a színeket is elhalványodtak számomra. Ahogy megmarkoltam az ajtó kilincsét, nagy levegőt vettem, majd azt kifújtam, s beléptem a szobába, ahol madarak csicsergése hallatszott.
***
Madaraimmal foglalkoztam és nyakláncomat nézegettem, amikor ajtó nyikorgásra lettem figyelmes. Szerelmem jött be az ajtón, könnyes szemekkel, mégis megkönnyebbült, mosolygós arccal. Csupán talán négy lépés távolságra voltunk egymástól, nem tétováztam, ahogy ő sem, hamarosan karjaimba zárhattam és újra érezhettem írisz illatát. Lábujjhegyre állt, hogy belesuttoghasson fülembe.
- Hiányoztál. – Akár csak ő, ez szó is hiányzott. Kicsit zavart, hogy kabát volt rajta, nem érezhettem puha bőrét. Újra a talajon állt rendesen, ekkor viszont már elhúzódott tőlem. Kabátja zsebébe nyúlt és egy nagy köteg borítékot vett elő. Gondosan össze volt kötve de én ezt nem tudtam hova tenni. – Ezeket neked írtam. Szünetekben, szabadidőkben. Willy elrakta őket. Ezért nem kaptál tőle egy levelet sem.
- De miért tette ezt?
- Azt én se tudom, de most fontosabb: Mi volt az a jelenet ott a sikátornál? – Teljesen ledöbbentett, fogalmam se volt arról, mit beszél. Ezt a tudatlanságot szerintem le is olvasta az arcomról. – Azt se tudod miről beszélek…igaz?
-  Pontosan babám! –vágta rá vigyorogva. – De most inkább hagyjuk azt, ami volt és élvezzük ki a jelent. – Húzódott mosoly az arcomra, majd egy kusza tincsét eltűrtem arcából. Olvasott gondolataimban, megsimította arcomat és végre eljött a várva várt pillanat, lehajoltam hozzá és puha ajkait megcsókolhattam. Derekát átöleltem és kicsit megemeltem, ő pedig így ráállt lábamra, csókunkat azonban egy percre se szakítottuk meg. Még egy kicsit csókoltuk egymást, majd lassan ajkaink elváltak egymástól, ez pedig olyan érzés volt, mint amikor két galamb eltávolodnak. Alig várják, hogy ismét találkozhassanak.
- Ma este itt fogok aludni. – mondta, mire mindketten elmosolyodtunk.

Nem tudtam most mire gondol, bár abban se voltam biztos, hogy egyre gondolunk. Ha mégis ő arra gondol, hogy ma éjszaka legyünk együtt, eléggé bátran jelenti ki. Belőle azt nézném ki, hogy szégyenlősen közli az emberrel mik a szándékai, vagy hasonló, de ő biztos volt és talán kicsit kacér. Volt már dolga mással? Hosszú idő telt el, lehet hogy csak egy kalandra kellek neki? A szememben…megváltozott.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése