2016. júl. 20.

II. - 8.rész



Már vagy egy hónapja járunk Estebannal az egyetemre és mindketten imádjuk. Lehet ránk azt mondani, hogy stréberek vagyunk, de szeretünk iskolába járni. Ez nem hiszem, hogy baj, hisz mind a ketten abba az iskolába, arra a szakra járunk, ahol azt tanuljuk, amit szeretünk csinálni. A termek pont olyanok, mint a filmekben. Hosszú soron, nagy tér, sok szék és persze egy digitális tábla, vagy néhány teremben még a hagyományos, zöld tábla díszelgett. Legalább még nem kell digitális füzetbe írnunk. Már minden csak a technika körül forog? Mivé lesznek hát azok idők, mikor mindenki még a füzetbe írd az egyszerű kék színű tollal? Amit mostanában észrevettem, az az volt, hogy a füzetembe, vagy egy külön lapra, fát rajzoltam.
Nem igazán tudtam van-e különösebb jelentése, csak úgy firkálgattam. De jó nekem, hogy az egyetemen egy ilyen szakon van időm a firkálgatásra nem? Igen, szerettem azért rajzolni is és a fák után jöttek a farkasok, a madarak. Csak a vonalakra figyeltem és közben nem éreztem igazából semmit. Ha jobban tetszik, mondhatjuk úgy is, hogy már majdnem zombik módjára, tudatomon kívül rajzolgattam. A kezem csak úgy magától mozgott ilyenkor. Telefonom rezgése állított le ebből a cselekvésből, ahogy rápillantottam a kijelzőre, megláttam Esteban üzenetét, miszerint szívesen elvinne egy randire. Igen, igen, igen. Randizunk. Eddig csak egyszer mentünk el hivatalosabb randira és amúgy is, ez nem bűn és nem is rossz dolog nem? Nincsen barátom. Nincsen. Válaszoltam üzenetére, miszerint azonnal megyek és találkozhatunk a suli udvarában. Szobatársam, Chessy, azonnal a nyakamba ugrott, amikor meghallotta telefonom rezgését és figyelemmel kísérte válaszom visszaírását. Nyakamba borult és halkan belevinnyogott a fülembe. Nagyon kedves lány Chessy, már az első pillanattól kezdve megvolt a szimpátia.
-Chessy a szőke fürtjeid a szemembe lógnak. – Nevettem fel kedvesen és középhosszú haját eltűrte arcomból. Zöld szemei csodálatra méltók voltak, s ezekkel a szempárokkal nézett úgy rám, mint egy kisgyerek, aki be van sózva, egy lufiért mondjuk.
- Ran-did lesz! – szótagolta és nyújtotta el a végén a szót. – Mit fogsz felvenni? Hova mentek? Jártok már? Megvolt az első csók? – kezdett el kérdezősködni, ami igen idegesítő volt a lányban de így fogadtam el.
- Chessy! Chessy! Levegőt. Had vegyek egy kis levegőt. – Ezzel aranyosan rábólintott és leszállva rólam, leült ágyára törökülésbe és várta a választ. – Egyenlőre csak a suli udvaránál találkozunk és ugyan úgy egyszerű ruhát fogok felvenni. Na jó… kicsit csinosabbat. De smink nincs, ne is álmodj róla! – mondtam gyorsan ki azt a mondatot, melyet Chessy annyira „imád”. Egyszerűen nem lehet leállítani, mindig az volt az „álma”, hogy egyszer kisminkel, de soha nem hagytam magamat. – Az első csók meg még nem volt meg. – Ezzel felkeltem az íróasztalomtól és a szekrényünket közelítettem meg, majd kinyitva azt, keresgélni kezdtem ruháim között. Semmi extra, egy kényelmes bordó színű, masnis pólót és farmernadrágot vettem magamhoz, bár egy pillanatra megtorpantam és elgondolkoztam azon, talán a fekete nadrág jobb lenne, hisz van egy fekete bőrdzsekim, az nagyon jól passzolna a nadrághoz és még csinos is lenne, így bárhova elmehetnénk egy olyan ruhában. Gyorsan ki is cseréltem a ruhákat és öltözni is kezdtem, miközben Chessy kezdte azt, amihez a legjobban ért: a pletykálkodást és hogy milyen jól néznek ki a fiú osztálytársaink. Engem egyik se érdekelt, semmi érdekes nem volt bennük tulajdonságilag. A külsejükről pedig ne is beszéljünk. Tisztára egyformák! Ezért imádom annyira Esteban különcségét. Táskámért nyúltam és minden szükséges na meg pár fölösleges holmit is elsüllyesztettem benne, barátnőm szája viszont be nem állt, majd csak akkor vette észre magát, mikor már hallotta az ajtó csukódását. Most nem igazán izgatott az, hogy milyen magas és kigyúrt David Handerns, az osztály szívtiprója. Nálam is próbálkozott párszor, természetesen esélytelenül. Ami azt illeti ő tipikusan az a fiú volt, akiről nem tudtam eldönteni, hogy mit keres ott az egyetemen. Mert a többiek még úgy ahogy megvoltak, de David… van egy olyan sejtésem, hogy csak a pénze miatt vették fel. Kint várt már rám az én kedves barátom, hasonló ruhában, mint én. Jó, neki fehér póló fedte felsőtestét, nekem nem. Ennyi volt csak a különbség. Egyre nagyobb vigyorral meredt rám, ahogy jobban közeledtem felé és a karjaiba vetettem magam. Az ő ölelése mindig megnyugtatott, bíztam Estebanban és benne soha nem csalódtam. – Na merre? hova szeretnél menni?
- Arra gondoltam, hogy elmehetnénk egy elhagyatott házhoz. – Válasza meglepett és lesokkolt egyszerre.
- Te most komolyan a második randin egy elhagyatott házhoz akarsz engem vinni? – mondtam ki hangosan, amire gondoltam, erre barátom elnevette magát.
- Azt se tudod mit szeretnék neked mutatni. Tetszeni fog babám! – Mondta, majd kezem után nyúlt, megfogta és összefűzte ujjainkat, amiket még akkor se választhattak volna el, ha elkezdtek volna minket húzni két különböző irányba. Ő elkezdett vezetni, én meg mint a táncban, követtem, hagytam hogy vezessen. Már egészen megbarátkoztam a környékkel, igaz a városon kívül még nagyon nem voltam és most éppenséggel pont arrafele tartottunk. Ismerős környék fele értünk, elsétáltunk amellett a ház mellett, ahol még régebben Analisával és azzal a fiúval találkoztunk. Mérget vettem volna rá, ha benyitottam volna, senki nem lett volna ott, de nem foglalkoztatott többé Analisa történetei. vagyis, talán egy kicsit. Néha eszembe jut az, amit akkor mondott nekem a lelkekről. De el akarom hessegetni ezt az emléket, hiszen ha lélekről van szó, mindig eszembe jut a szerelmem… vagy volt szerelmem. Utunk közben folyamatosan beszélgettünk a tantárgyakról, a tanárokról, hogy milyen munkáink vannak, aztán egyszer csak egyre kevesebbet beszélgettünk és nem tudtam ennek mi volt az oka. A végén már nagyon egymáshoz se szóltunk, Esteban viszont megállított és egy kendőt vett elő. – Szabad? – Kérdezte, de biztos voltam benne, ha nemet mondok, akkor is felrakja a kendőt szemeim elé, így csak bólintottam egyet és a selyemkendő már arcomon volt. Vakon vezetett, bizonytalanul lépegettem, ő viszont türelmesen várt, mire lépek egyet. Ez a szituáció mintha ismerős lett volna nekem. Bekötött szem, fogják kezemet és kísérnek az ismeretlen felé, majd mikor leveszik a kendőt, egy új világ tárul szemeim elé. Most se volt másképp, először a romos házat láttam kívülről. Az ablakok öregek, a fa ajtó se új, néhol ablaküveg se volt, engem viszont a belseje jobban érdekelt. Hagyta Esteban hogy bemenjek én előbb, majd utánam jött ő is. Halkan, csendesen sétáltunk, mintha a temetőben lennénk, s nem akarnánk felébreszteni a holtakat. Egyszer csak elém sietett barátom és a következő emeletre vezető lépcsők előtt megállt. – Gyere! – Kezemet megragadta, természetesen óvatosan, lágyan nyúlt hozzám. Az ujjaink összefonódtak én pedig éreztem valami kellemes érzést, ami szívemig jutott. Felkísért az emeletre. Lábaim alatt a lépcsőfokok meg se szólaltak. Felérve a következő szintre, megálltunk egy kicsit kopott ajtó előtt. A falak kőből voltak, amin csodálkoztam is, s ezeken az egérszürke színű köveken, csodaszép zöld borostyán futott össze-vissza. Esteban hagyta kicsit, hogy csodáljam a házat, majd lassan kinyitotta az ajtót. Úgy éreztem magamat ebben a pillanatban, mint egy hercegnő, vagy maga Júlia Capulet. Léptem párat és már az erkélyen voltam, szemem elé pedig meseszép táj tárult. Túl a városon folyók, tengerek, s még tovább az megigéző erdők, a Nap, ami lassan aludni készül. Olyan szép pillanat volt, nem szerettem volna, hogy vége legyen. Esteban mellém sétált, kezemet azonban még mindig nem engedte el. Hallottam, mikor nagy levegőt vett, majd felém fordult, erre a mozdulatára én is hasonlóan cselekedtem. Egymással szemben álltunk és ebben a megvilágításban, sokkal szebbnek, helyesebbnek véltem. – Aline! – kezdett bele mondandójába. – Úgy ismerlek, mint a tenyeremet. Egyszerűen amióta megláttalak, amióta ismerlek, azóta az életem teljesen megváltozott. Nem tudok mosolyogni, ha nem vagy velem, a levegő vétel is egyre nehezebb, ha nem látlak. Veled minden olyan könnyű… olyan egyszerű. Azt hiszem itt az idő, hogy férfi legyek és kimondjam: Visszavonhatatlanul beléd szerettem Aline Crine. – Érdekes. Valamiért nem lepődtem meg. Mintha tudtam volna, hogy ezt fogja mondani, sőt, fel is készültem rá. Vártam, hogy kimondja és én… bátran és boldogan rábólintsak és mondjam, én se érzek másképp. Egyre izgatottabbnak láttam, ahogy némaságom egyre jobban elhúzódott, de bátorító mosolyom reményt adott neki. Itt volt nekem is az időm, hogy szerelmet valljak neki, hiszen ez így is van. Olyan rég óta ismerem, csak eddig nem vettem észre azt, ami nyilvánvaló volt, ami az orrom előtt volt végig. A tökéletes fiú mindig mellettem volt. Nem találtam a szavakat, de meg se kellett szólalnom, ugyanis elég volt viszonoznom csókját, amit pár másodperce adott. Csak kisebb szellők jöttek, s mentek, nem zavart meg minket senki és semmi. Szívem heves dobogását már torkomban éreztem és hosszú idő után most végre nyugalomra leltem és megtaláltam az igazi szerelmet.
***
Gombóccal a torkomban ültem az utolsó témazáróm felett. Egyszerűen csak úgy elröppent ez az év, s én még azt hittem a gimnázium ment el gyorsan. Estebannal együtt tanultunk, felmondtuk egymásnak a leckét, minden a helyén volt. Csodálatos párnak bizonyult, bár nem is számítottam másra. Randevúink mindig kellemesek voltak és nem olyanok voltunk, mint mások, hogy csak egymás ajkait tudtuk falni, hanem beszélgettünk, viccelődtünk. Igazából az, hogy összejöttünk, nagyon nem is változtatott semmin. Csupán most már mondhatom, hogy Esteban a barátom, ő pedig mondhatja, hogy a barátnője vagyok. Görcsösen álltam neki a dolgozatnak, hiszen nagyon sokat jelent nekem az, hogy jól teljesítsek és nem mellesleg kétesre állok, szóval kell a jó jegy. A kemény tanulás meghozta gyümölcsét, pár dolog kiment a fejemből de még így is éreztem a biztos ötöst. Ezután már mentem is szobámba, hiszen jött egy hosszas szünet, utána pedig már csak lezárják a jegyeinket. Chessy ahogy mindig szokta, ilyenkor fel volt pörögve, már vette magához kiscicás naptárját, hogy egyeztessen velem, mikor találkozzunk a szünetben. Nagyon jó barátnő, de valahogy mégis, nem tudja pótolni Esteban társaságát. Jókat szoktunk beszélgetni, de igazából csak ennyi. Nem szeretek vele tanulni, nem tudok vele olyanokról beszélni, amivel pedig Estebannal igen. Bár még neki se mondtam el mindent. Úgy éreztem, valamit elfelejtettem. Mintha valami nagyon fontosat elfelejtettem volna. Lehet nem is tárgyról van szó? Ezen elmélkedtem, miközben csomagoltam, Chessy pedig magyarázott nekem valamit az egyik kedvenc könyvéről és hogy milyen helyes lenne a főhős pasi az életben. Megint témánál vagyunk. Igazából haza kellett volna mennem, hiszen testvérem már egy hónapja a világon van, mégis úgy határoztam, megszállok Esteban testvérénél, Michaelnél és a családjánál. Michaelnek van már felesége és gyereke is, amit kicsit furcsálltam, hiszen talán csak egy-két év korkülönbség van kettejük között. Mondjuk kinek mi a korai házasság. Chessyvel megöleltük egymást, szőke haját kicsit megsimogattam, majd mindketten elindultunk. Furcsa volt elhagyni az kollégiumot és még furcsább érzések keletkeztek bennem. Csak nem hagyott az a gondolat, mit, vagy kit is felejthettem el. Chessytől elbúcsúztam, Estebannal együtt elmegyünk a bátyjához, a szüleimmel beszélgettem telefonon. Velük meg is tárgyaltuk, majd Michaeléknél beszélek velük skypeon és megpillanthatom gyönyörű kishúgomat. Egy pillanatra elfogott a honvágy… a zöld táj, a kis patak, a madarak csicsergése, a folyók csobogása, távolba pedig lovak nyerítése. A birtok. Újra gondolataim a birtok körül lengtek, de csak a birtokon, semmi máson. Könnyek gyülekeztek szemeimbe, amiket hagytam lefolyni az arcomon, szipogtam párat, de jól esett kicsit sírni, viszont Esteban előtt nem akartam, így félrehúzódtam és a falnak dőlve pityeregtem. Se mögöttem, se előttem nem volt senki, nem kellett aggódnom, hogy majd valaki meglát sírni. Egy pillanatig úgy gondoltam, hogy nem is olyan jó ötlet itt maradni Amerikába, haza kellene mennem a családomhoz, ám ekkor kaptam észbe. Ha visszamegyek még rosszabb lesz minden. Lehet most honvágyam van, de majd elmúlik. Kimért léptekkel indultam meg előre, majd kint már csókkal üdvözölt barátom. Elindultunk hát, Michael háza felé…

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése