2016. ápr. 23.

II. - 4.rész



         Jól hallottad. El kell mennem. Messzire. – Valahogy nem tudtam rendes mondatokba válaszolni, csak kis tőmondatokba. Úgy éreztem, csak így tudja felfogni, mi is zajlik most körülöttünk. – Felvettek a Highwood nevű egyetemre, ez hatalmas lehetőség, végre foglalkozhatok az írással és ott lesz velem Esteban is, úgyhogy amiatt nem kell aggódnod, hogy bajom esne.
- Nem, bajod tényleg nem lesz. Hiszen lesz melletted egy fiú, sőt férfi, aki majd vigyázni fog rád. Semmi baj nem lesz, csak éppen szép lassan kezdelek elveszíteni. –Szemembe nézve, megdermesztette a szívemet és azt kívántam, inkább kiabáljon velem, mintsem ilyen higgadt hangnemben beszélgessen velem. Nem is, inkább rideg megjegyzések voltak. Kifejezéstelen arca inkább csak azt a hatást érte el nálam, hogy féljek tőle és hogy legszívesebben összezsugorodhassak.
Ha lehetett volna, elfordultam volna, de nem tehettem, hiszen ő átölelve derekamat és vállamat, esélyem se volt megmoccanni. Egy idő után, amikor láthatta a félelmet szemeimben, mely pár könnycsepp formájában jelent meg, engedett az ölelésből, ő viszont kicsit se volt meghatódva. Sírni akartam, de nem tudtam… Nem tudtam… mert…- El foglak veszíteni Aline! – nyomatékosított és ezzel csak még jobban belegázolt a lelkembe. – Bárhogyan is próbálom győzködni magamat, hogy „Majd minden helyrejön, majd lesz valahogy”. Igen, lesz! Az lesz, hogy te elhagysz, elfelejtesz, mert nekünk nincs közös jövőnk! – Megemelte hangját és kiabálni kezdett ezúttal velem. Kicsit összerezzentem, amikor hirtelen kitört belőle minden düh. Végig tudtam, hogy igaza van, mégis szerettem volna még abban a tudatban élni, hogy vele boldog lehetek. De ez nem így volt. Azt mondtam nem tudok sírni? De…már tudok. Akkor vette észre, mennyire messzire ment el ezzel az egész kiabálással, amikor már több könnycsepp gördült végig hibátlan, selymes arcomon. Megbánás tükröződött szemében és már tett felém egy lépést és kezdte volna mondani a sablonos monológot, hogy ne haragudjak rá, nem úgy gondolta. Talán még meg is akart ölelni, én viszont ezt nem akartam. Nagyon megbántott és végre eljutott tudatomig, tényleg igaza van. Nekünk nincs közös jövőnk, nem leszünk soha boldogok, hacsak nem ölöm meg magamat, vagy nem szenvedek autóbalesetet, nem zuhanok le repülővel és még sorolhatnám. Egy szóval, ha nem halok meg. De ki akarna tizennyolc éves fejjel meghalni? A szerelemért? Szeretem ennyire Wayne-t? Az ő és az én életemben nem történt velünk sok jó dolog. Sőt, az ő nevében is mondhatom, mindketten szenvedtünk, s hogy találkoztunk egymással, talán az volt a legmeghatározóbb, legboldogabb esemény az életünkben. Meghalni érte?
- Ne érj hozzám! – kiáltottam rá elcsukló hangon és hátráltam egy lépést, mire ő leeresztette karját, ezzel jelezte, nem fog hozzám nyúlni. – Nem akarom, hogy hozzámérj! – Ismételtem meg, mire ő fittyet hányva az előző kijelentéseimen, értem nyúlt és szorosan magához ölelt. Égetett érintése, el akartam taszítani magamtól, de ő annyira küzdött ellenem, esélyem se volt, ám ekkor vettem elő újra a szavak erejét, hátha hatni fog rá ezúttal és el fog engedni, csak meglehet én nem ezt akartam. Talán arra vágytam mégis, hogy tovább öleljen. – Engedj el! Kérlek! Ne nehezítsd meg a dolgomat!
- Ennél nehezebb úgyse lesz. Éppen elég nehéz… - hallottam hangján, hogy küzd a sírással. Mikor volt? Mikor láttam sírni? Nem zavart, attól még, hogy férfi, neki is vannak érzései. Tudom, hogy milyen érzés magunkba fojtani a bánatot, ha nem sírhatunk. Nem várom el tőle, hogy „legyen férfi”. Azt akarom, hogy legyen önmaga. Ha el is kell most búcsúznom tőle, a mosolygós, kedves, jószívű fiútól kelljen búcsút intenem.  – Éppen elég nehéz ez így is. Hogy utoljára ölelhetlek…
- Ne mondd ezt! – Parancsoltam rá, de ő csak folytatta.
- Hogy utoljára hallom a hangodat. Hogy utoljára nézhetek a szemeidbe és hogy utoljára csókolhatlak.
- Ne mo… - De mondatomat nem tudtam befejezni, mert megcsókolt. Ahogy végigsimítottam arcán, éreztem ahogy kézfejemen is végigfolyik a könnye. Attól még hogy lélek, ugyan úgy vannak érzései. Hiányozni fog. Rettenetesen hiányozni fog. Meg fog várni, de akkor már késő lesz. Ez így nem jó. Nincsen ez így rendjén. Nem hagyhatom, hogy szenvedjen ő is és én is, bár bármit is tennék, mindenhogyan rossz lenne. Nem tudok tőle úgy elválni, hogy haragba legyünk, de nem is tudok úgy elmenni, hogy közben tudom, ő itt lesz ebben a kastélyban és várni fog rám. Mit tegyek?
- Őrülten hiányozni fogsz egyetlenem. – Suttogta ajkaimra ezeket a szavakat. Még egyszer belenéztem azokba a szép kék szemekbe, de nem utoljára. Nem utoljára…
Az éjszaka gonosz gyorsasággal telt el, éreztem, hogy a Nap meleg fénye melegíti kezemet és Wayne ölelt át. Elbúcsúztam tőle, mégis úgy érzem, még valamit mondanom kéne. De hiszen alszik. Talán rólam álmod, ahogyan együtt önfeledten nevetünk és ülünk a fán, fogjuk egymás kezét. Ahogy kezem felcsúszott a nyakamban lógó nyaklánchoz és megérintettem a hideg vasbetűt, kíváncsian pillantottam kedvesem nyakára. Boldogság töltött el, mikor megláttam, hogy az ő nyakát is a csodás kiegészítő díszítette. Megfogtam kezét, amivel átkarolt és szívem szerint ott tartottam volna, de mennem kellett. Óvatosan megemeltem kezét, mire ő kicsit morogni kezdett. Arcát kémleltem, s láttam, még mindig alszik. Kibújtam az ölelésből és az ágyam szélére ültem, itt a matrac persze be is süppedt. Egy papírt vettem a kezembe és írni kezdtem. Ha nem tudom elmondani azt, amit érzek, akkor had írjam le. A szavak csak jöttek, egyik szó jött a másik után, majd az ágy mellett levő kis faasztalra helyeztem a papírt. Még egyszer ránéztem alvó szerelmemre és nem bírtam ki, hogy ne adjak neki még egy csókot. Viszonzást nem vártam, nem is jött. Azzal biztattam magam, hogy bár nem lehetünk együtt, a szívemben ő örökre ilyen lesz. Soha nem fogom elfelejteni és örökre vigyázni fogok rá, míg szívünk egyre dobban. Az ajtóban megálltam és bár megfogadtam magamnak, hogy nem fordulok vissza, mégis megtettem. – Ég veled! – Hangzott el utolsó mondatom, majd sajgó szívvel és könnyes szemmel…elmentem.
- Isten veled… - A hazaút csendesen zajlott le, ismét el kellett búcsúznom Willytől és Jefftől. Bár megbeszéltük, hogy tartani fogjuk a kapcsolatot, mégis én ezzel nem értem be. Az emlékeimben először döcögős, majd sima, egyenes utak vezettek a birtokra. Most pedig úgy érzem, mintha egy szakadék felé tartanék. Elgondolkoztam azon, tényleg helyesen cselekszek-e és arra kellett rájönnöm, hogy igen. Még ha vissza is mennék Wayne-hez, nem lehetek vele. Ő örökké fiatal marad, én öregedni fogok és mire megtanulnám azt a varázslatot, amit Ricky bácsi tanult egy fél életen át, már késő lenne. Ez sokkal rosszabb a halálnál. Akkor tudatosul az emberben egy idő után, hogy többé már nincs az illető. De Wayne örökre ezen a földön fog maradni. Megtanítottam a szeretetre és arra, hogy fogadja el önmagát. Gondolatmenetemet telefonom csörgése zavarta meg. A bézs színű kabátzsebembe kutakodtam a készülék után, majd a kijelzőt megpillantva, édesanyám nevét olvashattam. Rögtön fel is vetem és összeszedtem magamat.
- Igen? Szia anya! Mi újság?
- Tudod kincsem, csak szerettem volna most szólni, hogy ha hazaértél, édesapád és én szeretnénk veled beszélni. Valamint szerettem volna gratulálni ahhoz, hogy felvettek az egyetemre! De miért nem mondtad édesem?  - Minden egyes becenév szívbemarkoló volt. Előttem volt az a pillanat, mikor Wayne magához húzott és karjai közé zárt, majd becézgetni kezdett. Nem bírtam hallani. De mégis, addig jó, míg édesanyám becenevekkel lát el.
-  Ami a beszélgetést illeti, természetesen megejtjük. Az egyetemet pedig sajnálom. Kiment a fejemből és minden olyan gyorsan történt, elfelejtettem mondani. De honnan tudtad meg? Esteban szólt? – Kérdeztem, azonban éreztem, már válaszoltam is saját kérdésemre. Delia a telefonba kuncogott lágy hangján és csak most döbbentem rá, hazaérkeztem, édesanyám pedig a ház előtt integet. Ilyen hosszú ideig gondolkodtam? Nekem olyan volt, mintha csak egy perc lett volna! Megköszöntem a sofőrnek, hogy hazahozott, majd egy szem bőröndömet kézbe vettem és megindultam egy halovány mosoly kíséretében Delia felé. Gyönyörű vörös haját befonta, egy halványlila színű ing a szokásos fekete szoknyába volt betűrve.
- Annyira örülök, hogy itt vagy! – Tárta szélesre karjait és megölelt. Jól esett. Jó érzés volt egy fájdalmas búcsú után végre a biztonságot és gyengédséget érezni. – Gyere! Apád már alig fér a bőrébe. – Egyik kezével finoman és lassan tessékelt befele, míg másik kezével mutatta az utat. Újra beléptem menedékem ajtóján és letettem bőröndömet, amiért már jöttek is a szobalányok és elvitték. Igazából arra számítottam, hogy egy inas fog jönni, de biztos a szobalányok szeretnének majd mosni. Kár hogy semmit se használtam azok közül a ruhák közül, amiket elvittem. Követtem édesanyámat, akinek kecses léptei olyanok voltak, mint egy macskáé. Az előszobában csak a magas sarkújának kopogását lehetett hallani, majd amikor beértünk a jóval kisebb szobába, ahol Daemon apám ült, a cipő kopogása sokkal mélyebb lett. Delia olyan nagy mosollyal ment oda férjéhez, hogy azt kell hogy mondjam, féltékeny voltam. Féltékeny arra, hogy anya megtalálta az igaz szerelmet és boldog, míg nekem el kellett engednem.
- Szóval? Miről lenne szó? – kérdeztem majd már a kabátom is lekerült rólam. Daemon megsimította kedvese kezét, ami a vállán pihent.
- Tudod Aline, amikor kicsi voltam, úgy éreztem úgy kell rád vigyáznom, mint a szemem fényére. Pici voltál és törékeny. Kisbaba voltál, vigyáztunk rád és nagy felelősség volt a felnevelésed. Tudod kicsim…
- Terhes vagyok. – Szólalt meg édesanyám, mire én mondhatni, teljesen ledöbbentem. Egyke voltam eddig és most a szüleim bejelentették, lesz egy testvérem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése